על האתר "אומנות-לחימה"

מטרת האתר "אומנות-לחימה" היא לתת טעימה של מגוון אומנויות-הלחימה הנפוצות. האתר לא מתיימר להיות אתר רישמי, ולא אתר מקצועי. כל מה שנכתב באתר הוא שיקוף של הבנתי האישית בלבד.

אני מניח שיש גישות שונות ותפישות שונות ואף מנוגדות) בכל מה שקשור באומנויות-לחימה שונות, ומן הסתם הרבה ממה שכתוב באתר ייראה כשטויות בעייני אחדים. אם זה עניין עקרוני ניתן לפנות אלי דרך הלינק של יצירת קשר, ואשמח להתייחס לעניין.

ניסיתי להתמקד ב"חווית המשתמש" בעייני תלמידים חדשים, ולא להיכנס להיסטוריה המפוארת וכל הסגנונות של כל אומנות-לחימה. המטרה של האתר היא לתת תחושת "טעם" של אומנות-הלחימה, ואיך שיעורים של אומנויות-לחימה שונות נראים (או יכולים להיראות). המטרה היא לפרוס את מגוון אומנויות-הלחימה העיקריות שנלמדות בישראל בפני אנשים שלא בקיאים בתחום. האתר "אומנות-לחימה" מיועד לאנשים שחסרים רקע באומנויות-לחימה, ושאינם יודעים אפילו אילו שאלות כדאי לשאול. האתר מתייחס בנוסף לסוגי האומנויות-לחימה השונים גם מה לצפות משיעור אומנות-לחימה, ולנקודות שכדאי להתייחס אליהן בבחירת בית-ספר לאומנות-לחימה, וחשוב לא פחות, בבחירת מורה לאומנות-לחימה.

חשוב לי לציין שהאתר "אומנות-לחימה" לא מתיימר לייצג נאמנה את כל האומנויות-לחימה שקיימות. האתר גם לא מתכוון להסביר את ההיסטוריה של כל אומנות-לחימה שקיימת. הוספתי ליניקים לאתרים שנראו לי טובים, היכן שמצאתי לנכון. אני לא ממליץ להתייחס למה שכתוב באתר כאל תורה מסיני, ומציע להטיל ספק בכל מה שתקראו בו.

​אם מישהו נפגע ממה שכתבתי באתר, בשם מורהו או בשם האומנות-לחימה שלו- אני מתנצל מראש. אין לי כל כוונה לפגוע או להמעיט בערכה של איזושהיא אומנות או שיטת לחימה. אני מאמין שכל אומנות-לחימה היא טובה וראוי ללמוד אותה. כמו שאומרים, כל הדרכים מובילות לראש ההר.

נטלתי לעצמי את החירות להיעזר באתרים אחרים, ובמיוחד אציין את האתר הנפלא החיים כדרך של דינה ובנימין ברוצקי. באותה נשימה אודה לחבר טוב שהולך בדרך האייקידו, שהוא צלם מקצועי ביותר- מר רועי קטלן. חלק מהתמונות באתר צולמו על ידו. תמונות נוספות שלו ניתן למצוא באתר צילומי הסטילס שלו.

מטרה נוספת, ואולי המרכזית, היא למצוא תלמידים מתאימים לקבוצת האייקידו שלנו בתל-אביב. אני מצהיר על כך בצורה ברורה, והכפתורים הקוראים להתקשר אלי לקביעת שיעור אייקידו חינם מן הסתם מבהירים את הנקודה בצורה טובה.

אני לא מעוניין להיכנס להתנצחויות בקשר ליעילות האייקידו, התאמת אייקידו להגנה עצמית, אייקידו ביחס לאומנויות-לחימה אחרות וכדומה. אם יש לכם עניין לתרום כתבה אודות אומנות-לחימה כלשהיא, או הערה עניינית- אשמח לשמוע.

מטרת האתר היא לתאר אומנויות-לחימה למבוגרים. רוב ההתייחסויות תקפות גם לילדים, אבל אין דגשים מיוחדים באתר לכך.

אם ברצונכם לשלוח לינק של אתר אומנות-לחימה שלכם או אתר שתחשבו שקוראי האתר ימצאו עניין- אשמח מאוד (אם כי איני מתחייב להוסיף כל לינק לאתר-לחימה שתישלחו).

תוכלו לקרוא עוד בלינק של הבלוג שלי על תפיסת האייקידו שלי.

 


​אומנות-לחימה לילדים חשובה מאוד, אבל האתר מתרכז באומנויות-לחימה למבוגרים.