ג'יו ג'יטסו ברזילאי

ג'יו-ג'יטסו ברזילאי

 

הג'יו-ג'יטסו הברזילאי מזוהה לרוב עם משפחת גרייסי בברזיל, ופותח בעיקר מן הג'ודו וג'יו-ג'יטסו היפאניות במקור. כאומנות-לחימה פרקטית "לרחוב" ולהגנה עצמית הג'יו-ג'יטסו הברזילאי הוא אחד הבחירות הטובות ביותר (יש שיאמרו הטובה ביותר). הג'יו-ג'יטסו הברזילאי מאופיין בעיקר בעבודת קרקע צמודה עם חניקות, בריחים והכנעות. מטרה עיקרית של הג'יו-ג'יטסו הברזילאי היא לרתק את הבן-זוג\יריב לקרקע וליצור בריח על אחד (או כמה) מאיברי הגוף שיביאו להכנעתו באמצעות איבוד ההכרה (חניקה אווירית או דמית) או יצירת כאב בלתי נסבל.

​בשנים האחרונות הג'יו-ג'יטסו הברזילאי כובש מקום של כבוד בקרב אומנויות-הלחימה בישראל. לחצו כאן לפרטים נוספים על מקור הג'יו-ג'יטסו הברזילאי, וכאן לאתר ייעודי של שיעורי ג'יו-ג'יטסו ברזילאי.

בהקשר של הגנה עצמית, מקובל לומר ש"הקרב תמיד יורד לקרקע", ובמקום זה, הג'יו-ג'יטסו הברזילאי שולט ללא עוררין, אולם בנקודה זו יש גם חיסרון, כיוון שלג'יו-ג'יטסו הברזילאי אין מענה טוב נגד תוקפים מרובים, ובזמן שאתם מבצעים טכניקת חניקה קטלנית על הריצפה, שלושת החברים של הנחנק עלולים ל"טפל" בכם עם מוט ברזל או קרש עץ חביב. חיסרון נוסף של הג'יו-ג'יטסו הברזילאי הוא בהיעדר מענה יעיל נגד תקיפות של נשק, אם כי בהתקפת סכין שיורדת לקרקע, עקרונות ותירגולי הג'יו-ג'יטסו הברזילאי יעילים ביותר. כפי שמוזכר במקומות אחרים באתר, כל קבוצת אומנות-לחימה שמה דגשים אחרים על יעילות השיטה ללוחמת-רחוב ולהגנה-עצמית. יש קבוצות שמלמדות ג'יו-ג'יטסו "קלאסי" ובאחרות עובדים על טכניקות של הגנה מול התקפת סכין. כל קבוצה לפי תפישת המורה שלה. לחצו כאן לפרטים נוספים אודות הגנה-עצמית וג'יו-ג'יטסו ברזילאי.

אנשי הג'יו-ג'יטסו הברזילאי כבר רגילים לשמוע את הטענות ש"הג'יו-ג'יטסו לא עובד ברחוב", בגלל שאין ברחוב מזרונים, והם מוסיפים שגם בגלל המזרקים של המסוממים, חתיכות הזכוכית והלבה (מההר-געש הקרוב) ומגוון "הסברים" כיד הדמיון הטובה. אחד היתרונות של הג'יו-ג'יטסו הוא האפשרות לעבוד בעצימות גבוהה בצורה בטוחה (יחסית). היעדר המכות והבעיטת לראש גם חשוב ביותר- היום כבר מבינים שכל אגרוף לראש, גם אם בחסות מגן ראש, הוא מיני זעזוע-מוח, ואפשר לראות איך זה לא עשה טוב למוחמד עלי. יתרון נוסף שמקבלים בשיעורי הג'יו-ג'יטסו הוא התירגול של להיות במקומות לא נעימים (לדוגמא חניקה) ולא להתרגש מזה. אחד המשפטים המוכרים בתחום הוא שהג'יו-ג'יטסו הברזילאי הוא הלימוד של להרגיש נוח במצבים בלתי-נוחים.

שיעורי הג'יו-ג'יטסו הברזילאי מתחלקים בד"כ לחימום ותרגילים קבועים המשמשים תבנית חיונית להמשך, עבודה על תרגילים ספציפיים בזוגות, ו"קרבות" או sparing. בד"כ תוך 3-4 חודשים תלמידים חדשים מקבלים בסיס לא רע בהנת טכניקות של ג'יו-ג'יטסו ברזילאי, אבל מי שמתחבר לזה לא יפסיק לעולם.

 

שיעורי ג'יו-ג'יטסו ברזילאי בנס-ציונה

​קבוצת הג'יו-ג'יטסו הברזילאי בנס-ציונה בראשות איתיאל שרעבי מומלצת ביותר. שיעורי הג'יו-גיטסו שלו מחולקים לקבוצות של ילדים, נוער ובוגרים בימי ראשון ורביעי. השיעורים שלו מתאימים לגברים ולנשים בכל הגילאים וללא צורך בידע מוקדם באומנות-לחימה. שיעורי הג'יו-ג'יטסו ברזילאי בנס-ציונה למבוגרים מאופיינים באווירה נעימה, והבנה עמוקה של הטכניקות. איתיאל שרעבי הוא מורה לפרנסתו, ושיעורי הג'יו-ג'יטסו שלו מאופיינים בתבניות לימודיות ודידאקיטיות. אחד מכותבי האתר מתאמן באופן קבוע בשיעורי הג'יו-ג'יטסו ברזילאי בנס-ציונה וממליץ על המורה והקבוצה באופן בלתי רגיל.

לחצו כאן לפרטים נוספים אודות שיעורי ג'יו-ג'יטסו ברזילאי בנס-ציונה, או התקשרו 0547296988 (שחר).

איתיאל שרעבי מלמד ג'יו-ג'יטסו ברזילאי גם ברמת השרון ובקריית אונו. לחצו כאן לפרטים נוספים אודות שיעורי ג'יו-ג'יטסו ברזילאי ברמת השרון, או כאן, לאתר הג'יו-ג'יטסו ברזילאי של איתיאל שרעבי.

לתיאום שיעור נסיון בקבוצת הג'יו-ג'יטסו ברזילאי בנס-ציונה התקשרו לשחר- 0547296988.

 

איתיאל שרעבי, חגורה שחורה DAN 3 בקראטה מגע מלא, חגורה שחורה בג'יו-גי'טסו ברזילאי ואלוף עולם 2016, בארגון UWW, עד 66 ק"ג.

 

שיעורי ג'יו-ג'יטסו ברזילאי ברחובות

​קבוצת הג'יו-ג'יטסו הברזילאי ברחובות בראשות נמרוד לוקאס מומלצת ביותר. נמרוד לוקאס, מאמן הקבוצה, הוא בעל חגורה שחורה בג'יו-ג'יטסו ברזילאי משנת 2013. הקבוצה בראשותו כוללת מבוגרים בגילאי 20-50. קבוצת הג'יו-ג'יטסו הזו מאופיינת באופי "ישראלי" עם פחות דגש על גינונים של משמעת נוקשה. האווירה בשיעורי הג'יו-ג'יטסו בראשות נמרוד לוקאס נעימה ומתאימה למתחילים ולמתקדמים. השיעורים מתקיימים בימי שני ורביעי בתיכון דה-שליט ברחובות. שיעורי הג'יו-ג'יטסו ברזילאי של נמרוד לוקאס מתאימים לגברים ולנשים בכל הגילאים, למתחילים ולמתאמנים ותיקים בכל הרמות. אחד מכותבי האתר מתאמן באופן קבוע בשיעורי הג'יו-ג'יטסו ברזילאי ברחובות וממליץ על המורה, נמרוד לוקאס והקבוצה באופן בלתי רגיל.

נמרוד לוקס, חגורה שחורה (דאן-2) בג׳יו-ג׳יטסו ברזילאי מאז שנת 2013.

 

לחצו כאן לפרטים נוספים אודות שיעורי ג'יו-ג'יטסו ברזילאי ברחובות, או התקשרו 0547296988 (שחר).

לתיאום שיעור נסיון בקבוצת הג'יו-ג'יטסו ברזילאי ברחובות התקשרו לשחר- 0547296988.

 

שיעורי ג'יו-ג'יטסו ברזילאי לנשים

הג'יו-ג'יטסו הברזילאי עשוי להתאים לנשים, היות שהוא מבוסס על עבודה טכנית ומתאים במיוחד לתנוחות גוף שרווחות במקרי אונס רבים. במידה מסויימת, הג'יו-ג'יטסו הברזילאי מבחינה טכנית היא טכניקת הלחימה המתאימה ביותר לנשים, מכיוון שהוא פחות מבוסס על כוח פיזי של חלק הגוף העליון. כמו כן הוא מהווה מעין "שובר שיוויון" באלמנט של עבודת הקרקע. מכיוון שרוב האנשים אינם מיומנים בעבודת קרקע, אפילו ידע מועט בג'יו-גיטסו מקנה יתרון רב אל מול יריב שאינו מיומן בו כלל. יש קבוצות ג'יו-ג'יטסו הברזילאי שמיועדות אך ורק לנשים. היתרון בקבוצות אלו, הוא שהתלמידות מרגישות בנוח ואינן מתאמנות עם גברים, אולם החיסרון בקבוצות נשים, הוא שהתלמידות מתרגלות לעבודה עם "תוקפות" שהן בעלות ממדי גוף שאינם שכיחים כל-כך אצל גברים, וטכניקות מסויימות שעובדות עם מבנה גוף נשי ממוצע, לא בהכרח יעבדו על ממדי גוף של גבר ממוצע. הג'יו-ג'יטסו הברזילאי מהווה בסיס יוצא מהכלל להגנה-עצמית לנשים, ויש אומנויות לחימה מעטות שמקנות לתלמידות שלהם מגוון כל כך רחב של כלים להגנה-עצמית בזמן קצר ביחס לג'יו-ג'יטסו הברזילאי


קבוצת ג'יו-ג'יטסו המיועדת לנשים בלבד (בתל-אביב).

 

עבודת הג'יו-ג'יטסו הברזילאי מאופיינת בקירבה גופנית רבה, ומי שלא אוהב להימרח בזיעה של חברים לקבוצה, הג'יו-ג'יטסו הברזילאי הוא בהחלט לא בשבילו.

שיעורי הג'יו-ג'יטסו הברזילאי מאופיינים בד"כ בלימוד ותירגול טכניקות שונות ובקרבות במהלך השיעור. קבוצות ג'יו-ג'יטסו ברזלאי שונות שמות דגשים שונים על עקרונות שונים. כלומר ישנן קבוצות ששמות דגש על תחרויות, ואילו אחרות על הגנה-עצמית או למטרות של התפתחות אישית. כדאי לברר על אופי הקבוצה והאימונים בטרם ההרשמה, ולקחת את זה בחשבון. לחצו כאן לקריאה נוספת אודות איך בוחרים קבוצת ג'יו-ג'יטסו ברזילאי, וכאן לקריאה נוספת אודות מה לצפות משיעור התנסות בג'יו-ג'יטסו ברזילאי.

 

מבחינה טאקטית, לג'יו-ג'יטסו הברזילאי יש אלמנטים דמויי שח-מט. הג'יו-ג'יטסו הברזילאי נהנה מעושר בלתי רגיל של טכניקות מגוונות ביותר, ולכל טכניקה יש את טכניקת-הנגד המתאימה. בעיקרון עבודת הג'יו-ג'יטסו הברזילאי צריכה להיות רכה ומחוברת, אולם לרוב נכנס האגו ועבודה כזאת לא כל-כך רווחת. האווירה בשיעורי בג'יו-ג'יטסו הברזילאי היא בד"כ טובה וחברית וחסרה את המשמעת היפנית שמשוייכת למקור שלה (ג'ודו).

לסיכום, הג'יו-ג'יטסו הברזילאי יעיל מאוד בהרבה מטווי-לחימה נפוצים, ומאופיין בעבודת-גוף קרובה מאוד.

 


טכניקות שונות של ג'יו-ג'יטסו ברזילאי

 

 

 

 

 

 

קישורים של שיעורי ג'יו ג'יטסו ברזילאי

שיעורי-ג'יו-ג'יטסו ברזילאי– שיעורי ג'יו-ג'יטסו ברזילאי להגנה-עצמית ואומנות-לחימה.

בודו-ארט– האקדמיה לאומנויות הלחימה בודו ארט בניהולו של איתיאל שרעבי.

Octopus Academy– בית הספר הגבוה לאומנויות לחימה בישראל.

אטוס ג'יו ג'יטסו ירושלים – אטוס ג'יו ג'יטסו ירושלים מנוהל ע"י המאסטר הברזילאי פאביו שוקמן.

האקדמיה לאומנויות לחימה – האקאדמיה לאומנויות לחימה בראשות מטי (מתי) אלישיב.

ג'יו ג'יטסו MMA ישראל – האקדמיה לג'יו ג'יטסו MMA ישראל.

MMA Israel – רשת אומנויות הלחימה המובילות בישראל.

לוטה ליברה – מועדון אומנויות לחימה משולבות (MMA) המתמקד באיגרוף תאילנדי, לוטה ליברה ובכושר גופני.

קואלה ג'יו ג'יטסו – אימוני ג'יו ג'יטסו ברזילאי, MMA וגראפלינג לנוער.

האקדמיה לאומנויות לחימה – ג'יו-ג'יטסו ברזילאי, הגנה עצמית, קרב מגע ואומנויות לחימה ברשאות סנסיי אורן עמבר.

Team Leibovich – הגנה עצמית, ג'יו ג'יטסו ברזילאי ו-MMA בראשות איתי לייבוביץ.

רן סודאי ג'יו-ג'יטסו  ג'יו-ג'יטסו ברזילאי בראשות רן סודאי בפתח-תיקווה.

טים פיטבול – ג'יו-ג'יטסו ברזילאי במרכז תל-אביב בראשות רועי נאמן.

האחים כהן– ג'יו-ג'יטסו ברזילאי: ללמוד מאלופי עולם.

גארד אומנויות לחימה וכושר– אומנויות לחימה משולבות.

Timura BJJ– ג'יו-ג'יטסו ברזילאי בחיפה.

רועי פרץ– רועי פרץ ג'יו-ג'יטסו ברזילאי.

מועדון רויס גרייסי– הגנה-עצמית בירושלים, ג'יו-ג'יטסו ברזילאי בירושלים.

Team Weizmann– מרכז לאומנויות לחימה משולבות (MMA) ייחודי, מושקע ומקצועי בניצוחו של מאסטר לב מגן.

ג'יו-ג'יטסו בכרמיאל–  ג'יו-ג'יטסו בצפון בראשות דן פומר.

MMA Israel– רשת אומנויות לחימה ה-MMA הגדולה והמובילה בישראל.

רשת בתי הספר להגנה עצמית בסגנון bjj mma– ארגון רויס גרייסי ישראל הותיק בעולם הbjj והmma בישראל.

Team Straus– קרנף ירוק, פרדס-חמה כרכור: ג'יו ג'יטסו ברזילאי, איגרוף תאילנדי ו-MMA.

פרנקו לחימה משולבת– לחימה משולבת וג'יו-ג'יטסו ברזילאי להגנה-עצמית.

Team Pact– ג'יו-ג'יטסו ברזילאי בחולון ותל-אביב בראשות דודי בן-זקן.

סמוראי– ההתאחדות העולמית לג'יו-ג'יטסו בישראל.

MD fighters– מועדון אומנויות לחימה "לוחמי מגן-דוד".

אקדמיית פריינטה– בית הספר הגבוה לאומנויות לחימה בראשות עידו פריינטה.

ג'יו-ג'יטסו ברזילאי בירושלים– ג'יו-ג'יטסו ברזילאי בירושלים- מועדון רויס גרייסי.

האקדמיה לאומנויות לחימה בהנהלת משה רובינוב– מגוון אומנויות לחימה ביניהן היאבקות, ג’יו ג’יטסו, MMA (שילוב אומנויות לחימה) והגנה עצמית.

המרכז לאומנויות לחימה של דור שאולוב– שיעורי הגנה-עצמית, MMA, ג'יו-ג'יטסו ברזילאי ואיגרוף תאילנדי. (אחד מכותבי האתר התאמן בג'יו-ג'יטסו ברזילאי במכון דור וממליץ עליו מאוד).

Soko Gym– מרכז לאומנויות לחימה וכושר שהוקם ע"י רועי פריאנטה, ספורטאי הישגי ומוביל בתחומי ה mma, ג'יו ג'יטסו ברזילאי ואגרוף תאילנדי.

Spirit Warriors– האקדמיה לאומניות לחימה ברשאות משה מזרחי, בה ניתנים שיעורי לחימה משולבת, ג'יו גי'טסו, אגרוף תאילנדי, MMA ו-BJJ.

מועדון אומנויות לחימה בבאר-שבע– מועדון אומנות לחימה של קיק-בוקסינג, הגנה-עצמית, ג'יו-ג'יטסו ברזיאלי, איגרוף קלאסי ואיגרוף תאילנדי.

Legacy gym– ג'יו-ג'יטסו ברזילאי לנשים בהדרכת נטלי לורי.

 

אם יש לכם קישור לאתר של ג'יו-ג'יטסו ברזילאי בישראל, שלחו לנו הודעה.