אומנות-לחימה לנשים

מטבע הדברים, מרבית העוסקים באומנויות-לחימה הם גברים. יחד עם זאת, תחום אומנות-הלחימה מציע עולם ומלואו לנשים המוכנות לכך. הגנה עצמית היא רק היבט אחד מהיתרונות לנשים הגלומים בעולם אומנות-הלחימה.

נקודה נוספת היא תירגול עבודת לחימה עם גברים. ישנים קבוצות אומנות-לחימה והגנה עצמית על טהרת הנשים. ישנן נשים המרגישות יותר נוח ללמוד כך (לעיתים משיקולי דת), אולם הן מפספסות מימד חשוב. במידה וחס-וחלילה הן תותקפנה, 99% שזה יהיה ע"י גבר. אם הפעם הראשונה שאישה כזו תצטרך להשתמש בטכניקות שלמדה על גבר, סביר להניח שהיא תיקפא ולא תוכל לעזות זאת ביעילות.

מצד אחד ניתן לטעון כי לנשים אין סיכוי בהתמודדות עם גבר נחוש, מצד שני, תלמידי אומנות-לחימה (גברים ונשים כאחד) מקבלים שלל יתרונות מלימודי אומנות-לחימה, שהגנה עצמית היא רק מרכיב אחד מהם. יציבה נכונה, התמודדות עם מצבים קשים. נקודה אחרת היא פיתוח המודעות למתרחש סביבה. חלק ניכר מהתקיפות (גברים ונשים כאחד) יכולות היו בכלל להימנע, אם המותקף היה מתנהג בצורה אחרת (מבחין בתוקף מבעוד מועד, לא קובר את העיננים בסמארטפון וסוגר את האוזניים למתרחש בסביבה עם אוזניות).

עולם אומנות-הלחימה פתוח גם לנשים
עולם אומנות-הלחימה פתוח גם לנשים

 

עצם ההתנסות במצבי עימות גופני מגביר את מגוון התירגולים הנפשיים שנשים (וגם גברים) מקבלים ומכינים אותם למצבים בהם יידרשו במצבי אמת. לעיתים מספיק שאישה "תשדר" שהיא לא טרף קל, בכדי לגרום לתוקף פוטנציאלי לנסות את מזלו במקום אחר. במהלך תירגולי אומנות-לחימה לומדים עם הזמן לשים לב למנח-הגוף (posture) של בני-הזוג\יריב ולאיתותים מסווים מהעין לגבי מצבי כוננות ותקיפה אפשריים. נשים וגברים חווים במהלך האימונים גם פיתוח אינסטינקטים של של לחימה ורוח-קרב.

יש הטוענים שהאלמנט שהכי מתפתח במהלך לימודי אומנות-לחימה הוא איזושהיא פתיחות, התרחבות או גדילה פנימית. קשה להגדיר אותה, ולעין בלתי-מיומנת גם בד"כ קשה להבחין בה, אם כי היא צובעת בגוון אחר את התלמידה. תלמידה שלפני לימודי אומנות-הלחימה היתה הולכת כפופה זוקפת את כתפיה ומשדרת אצילות. בחורה מכונסת בעצמה נפתחת אחרי כמה חודשים של תירגול אומנות-לחימה ומשדרת פתיחות.


תלמידת אייקידו חולקת את מה שקיבלה מאומנות-הלחימה מנקודת מבט נשית

 

לפעמים נשים חשות שעולם אומנות-הלחימה לא מתאים להם כי הן לא חזקות מספיק ולא יכולות להידמות לגברים. אין ספק שנשים שונות מגברים, ואישה לא יכולה להתאמן כמו גבר (מרביתן), אבל היא כן יכולה להתאמן כמו אישה. אישה יכולה להביא לאמנות-הלחימה את הכוחות וחוזקות הנשיים שלה- יכולת חיבור טובה, גמישות טבעית, קריאת שפת-גוף של הבן-זוג\יריב, אינטואיציה ריגשית, יכולת הכלה, סף כאב גבוה וכדומה. אלמנט מרכזי בכל אומנות-לחימה הוא תנועת הגוף. במובן מסויים, אומנות-לחימה היא סוג מאוד של ריקוד. אישה היודעת לרקוד כבר יודעת 50% מכל אומנות-לחימה.

נדמה שאומנויות-הלחימה הרכות (אייקידו, טאי-צ'י או קפוארה) מתאימות לרוב הנשים יותר מאשר איגרוף-תאילנדי והאבקות, אבל יש נשים רבות שמוצאות עניין דווקא באומניות-לחימה "קשות" אלה. לחצי כאן למידע נוסף אודות אייקידו לנשים.

​לפרטים נוספים אודות התאמת קבוצת האייקידו שלנו לנשים, התקשרי 0547296988 (שחר).


נשים בורכו במעלות ייחודיות שמתאימות לאומנות-לחימה בצורה שונה משל גברים.

 

מטרה עיקרית (אם לא העיקרית) של כל אומנות-לחימה היא הקניית כישורים טכניים להגנה עצמית יעילה מול תוקף ברחוב. מאפייני ההגנה-העצמית של נשים ושל גברים הם כמעט הבדלים של יום-ולילה.

אומרים שמעל 90% מהעימותים הגופניים בין גברים היו יכולים להימנע אם אחד מהצדדים היה נסוג מהעימות ומבקש סליחה. בניגוד גמור לכך, לאישה המותקפת ע"י גבר אין את הפריווילגיה הזאת, ולרוב היא תצטרך להילחם ולהיאבק בתוקף. כדאי לנשים לשים לב שבלימודי אומנות-הלחימה שהן בוחרות מתייחסים לדגשים אלו. לחצי כאן לקריאה נוספת אודות הגנה-עצמית לנשים.


נשים המיומנות בטכניקות של אומנות-לחימה הן לוחמות יוצאות מהכלל.

 


איך לעבוד עם נשים באומנויות לחימה- מבט הומוריסטי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *